MDT- McKenzie selkäkuntoutus

Kärsitkö selkäkivuista? McKenzie-menetelmällä voidaan nopeasti ja varmasti selvittää mekaanisesta terapiasta hyötyvät leikkaushoitoa tarvitsevista asiakkaista.

McKenzie-menetelmästä apua selkävaivoihin

Mekaaninen diagnostisointi ja hoito alkaa potilaan taudinkuvan määrittelyllä ja fyysisellä tutkimuksella, missä pääpaino on oireiden analysoinnissa suhteessa tiettyihin toistettuihin rangan liikkeisiin ja pitkäkestoisiin asentoihin.

Hoito koostuu spesifeistä harjoituksista, asennon hallinnan opetuksesta, liikkeistä ja ennaltaehkäisystä sekä ensiapu-ohjeiden opetuksesta uusien kipuepisodien pahenemisen ehkäisemiseksi. Harjoitukset alkavat AINA ensin potilaan suorittamilla asennoilla ja liikkeillä, ja vasta, jos on tarpeellista edetään vähitellen terapeutin suorittamiin tekniikoihin.

Näistä itse-hoito harjoituksista muodostuu potilaalle yksilöllinen mahdollisen seuraavan episodin ensiapu ennaltaehkäisemään oireiden paheneminen. Periaatteena on opettaa potilas hoitamaan itse itsensä, ja minimoimaan uuden episodin vaaratekijät ja selviämään uusiutuvasta selkäkipuepisodistaan omatoimisesti.

McKenzie menetelmällä voidaan nopealla ja luotettavalla tavalla määritellä potilaat, jotka hyötyvät mekaanisesta terapiasta nopeasti, hitaammin tai ei ollenkaaan ja erotusdiagnostisoida myös ne potilaat, jotka saattavat tarvita leikkaushoitoa tai muuta lääketieteellistä hoitoa tai muuta terapiaa.

Hoidon päätavoitteina ovat:

• Poistaa kipu
  • Palauttaa rangan täydellinen toiminta
  • Ehkäistä vaivan uusiutuminen ja progressiivinen paheneminen

Varaa aika

Varaa aika verkossa

soita 040 124 4770

Toimipisteemme

Meidät löytää Ounasvaaralta ja Saarenkylästä
Katso sijaintimme

Miksi valita MDT- McKenzie selkäkuntoutus

Mekaaninen diagnostisointi

Ehkäisee tulevia kipuepisodeja

Itse-hoito harjoitukset

Nopeasti selvyys ongelmien vakavuudesta

Heräsikö kysyttävää?

Jos haluat palvelusta lisätietoa, et löytänyt etsimääsi tai tahdot esimerkiksi apua ajanvarauksessa, ota meihin rohkeasti yhteyttä.
Kari Vinkki
Fysioterapeutti OMT, Sert. urheilufysioterapeutti

Jätä viesti lomakkeella, niin olemme sinuun yhteydessä.

Olisiko näistä hoidoista apua vaivaasi?