Akupunktio

Akupunktiosta saat luonnollista apua esim. päänsärkyyn tai lihasten jäykkyyteen. Hoito perustuu kehon oman kivunlievitysjärjestelmän aktivointiin.

Akupunktiota Rovaniemellä

Länsimaissa akupunktion vaikutusmekanismia selitetään paljolti kivun lievityksen kautta. Se pohjaa ajatukseen, että akupunktio vaikuttaa hermojärjestelmän välityksellä. Akupunktio saa aikaan samankaltaisia vaikutuksia lihaksessa kuin voimakas lihassupistus. Pitkäaikainen lihasafferenttien stimulointi (n. 20 min) saa aikaan sympaattisen hermoston aktiviteetin laskun. Akupunktio lisää verenvirtausta kudoksissa, minkä seurauksena lihaksisto rentoutuu.

Suomessa fysioterapeutit käyttävät akupunktuuria lähinnä tuki- ja liikuntaelimistön vaivojen hoidossa. Akupunktuuri lievittää kipua ja rentouttaa lihaksia ja voidaan siirtyä nopeammin aktiivisiin harjoituksiin. Erilaisia päänsärkyjä, esimerkiksi migreeniä, on hoidettu hyvin tuloksin akupunktiolla.

Akupunktio auttaa seuraaviin vaivoihin:

• migreeni
  • jännityspäänsärky
  • issiasvaivat
  • yleisesti kivun hoito
  • raskauspahoinvointi

Varaa aika

Varaa aika verkossa

soita 040 124 4770

Toimipisteemme

Meidät löytää Ounasvaaralta ja Saarenkylästä
Katso sijaintimme

Akupunktiohoidon hyötyjä

Lisää verenvirtausta kudoksissa

Lievittää kipua ja rentouttaa lihaksistoa

Auttaa unettomuuteen

Vähentää päänsärkyä ja migreeniä

Heräsikö kysyttävää?

Jos haluat palvelusta lisätietoa, et löytänyt etsimääsi tai tahdot esimerkiksi apua ajanvarauksessa, ota meihin rohkeasti yhteyttä.
Kari Vinkki
Fysioterapeutti OMT, Sert. urheilufysioterapeutti

Jätä viesti lomakkeella, niin olemme sinuun yhteydessä.

Olisiko näistä hoidoista apua vaivaasi?