LymphaTouch® -laitehoito

Älä anna kipujen ja särkyjen rajoittaa elämääsi

LymphaTouch® on lääkinnällinen hoitolaite, joka toimii monipuolisena työkaluna manuaalisen terapian tukena mahdollistaen nopeamman hoitotuloksen. LymphaTouch® hoitomenetelmä aktivoi tehokkaasti imunestekiertoa ihonalaisessa kudoksessa lisäten hapen ja ravinteiden saantia hoidetun alueen ympärillä. Tämä edistää nestekiertoa ja lievittää sekä turvotusta että epämukavuutta kudoksessa. LymphaTouch®-laitehoitoon pääset varaamalla ajan hoitoa tekeville fysioterapeuteillemme.

LymphaTouch® Rovaniemellä

LymphaTouch®-hoitolaitetta voidaan käyttää pehmytkudoksen mobilisoinnissa, faskiahoidoissa, kivunhoidossa sekä liikelaajuuden lisäämisessä. Alipainehoidosta voi olla apua esim. akuuteissa ja kroonisissa ylirasituksissa kuten bursiitissa, jännetulehduksissa sekä muissa myofaskiaalisissa kipuoireyhtymissä. Alipaineen sekä mekaanisen värinän yhdistelmähoidon avulla voidaan pehmentää tehokkaasti fibroottisen- sekä arpikudoksen kudoskiinnikkeitä.

Myös useat neurologiset sairaudet kuten MS-tauti, aivoinfarkti sekä selkäydinvammat voivat aiheuttaa pehmytkudoksen rajoituksia ja kipua. LymphaTouch®-laitteen spesifisten asetusten ansiosta potilaalle tarjotaan yksilöllistä kivunhoitoa. Kivun syy tulee selvittää ennen laitehoidon aloittamista.

LymphaTouch®  -hoidosta apua seuraaviin vaivoihin:

• neuropaattiset kivut
  • selkäkivut
  • erinäiset polven vaivat kuten nivelrikkokivut
  • nivel-  sekä jännekivut
  • rannekanavaoireyhtymä
  • ahdas olkapää
  • tenniskyynärpää
  • plantaarifaskiitti

Valitse sinulle sopiva palvelu

Hyvinvoinnin moniosaajat esittelyssä

Lapin Liikuntaklinikalla työskentelee monipuolinen joukko terveydenhuollon ammattihenkilöitä, jotka haluavat sinun parastasi.
Kolme henkilöä puolivartalokuvassa

Miksi fysioterapia?

Usein kysyttyä fysioterapiasta

• Minkälainen koulutus fysioterapeutilla on?

Fysioterapeutti on terveydenhuollon laillistettu ammattihenkilö, jolla on suoritettuna 3,5 vuotta kestävä fysioterapeutin ammattikorkeakoulututkinto. Lapin Liikuntaklinikalla työskenteleviltä fysioterapeuteilta löytyy myös paljon erikoisosaamista (esim. neurologinen fysioterapia, lymfaterapia jne.).