Faskiamanipulaatio

Vaivaako tenniskyynärpää? Entä penikkatauti? Faskiamanipulaatiosta voi olla sinulle hyötyä, sillä se vähentää kipua, parantaa liikerataa ja toimintakykyä.

Faskiamanipulaatiota Rovaniemellä

Faskiamanipulaatiota käytetään lihaskalvojen kiputilojen sekä toimintahäiriöiden hoidossa. Kitkahieronta on osa monipuolista hoitokokonaisuutta, johon kuuluu myös virheellisten liikeratojen korjaaminen. Lihaskalvomanipulaatiolla voidaan hoitaa monia pitkäaikaisia lihaskipuja, joihin ei ole löytynyt helpotusta muualta.

Faskiamanipulaatiossa annetaan faskiapisteeseen 3–4 minuuttia syvää kitkahierontaa. Hoitoa voidaan antaa sormilla, rystysillä, koko kädellä tai kyynärpäällä. Kitkahieronta kerää lihaskalvoon kudosnestettä ja palauttaa sen liukuvuuden. Hoidettava tuntee usein heti faskiamanipulaation jälkeen parannuksen lihaskalvojen liukumisessa. Usein hoidetaan tiettyä lihaskalvoketjua edestä ja sen vastavaikuttajaketjua takaa – tai symmetrisesti sekä oikean että vasemman kyljen ketjuja.

Falskiamanipulaatiosta on apua seuraaviin vaivoihin:

• sisäelinoireet
  • pitkittynyt tenniskyynärpää
  • penikkatauti
  • kantakalvon ja jalkapohjan kiputilat
  • päänsärkyoireet
  • kiristävät arvet
  • turvotus

Valitse sinulle sopiva palvelu

Hyvinvoinnin moniosaajat esittelyssä

Lapin Liikuntaklinikalla työskentelee monipuolinen joukko terveydenhuollon ammattihenkilöitä, jotka haluavat sinun parastasi.
Kolme henkilöä puolivartalokuvassa

Miksi faskiamanipulaatio